Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Sjuk

Av Anna - 10 september 2007 19:07

Hanna Mia åker till Antarktis fyller år imorgon.

Hon är lite min idol. Smart som fan och typ duktig på allt man kan vara duktig på.

<>Vi ska nog ge henne en sån där kaka-sak som vi gav till Niklas. Haha, det var en lustig dag när vi gick genom skolan som ett litet lemmeltåg.


Idag var också en ganska lustig dag. Vi hade skolfoto, och Niklas blev utsedd till Spetta. Det lustigaste var att fotot ägde rum mitt i skolan. Verkligen mitt i mitten.


Jag är sjuk. Harald kan ha smittat mig med goninflammation. Det skulle i så fall innebära två saker.

1. Att jag skulle få gå omkring och se ut som en gris i minst en vecka framöver

2. Att jag skulle bli lite bitter på Harald även om jag håller fast vid att det var värt det.


Jag hade den mysigaste helgen där ute i Sigtuna.

Fast om min mascara också är infekterad kommer jag bli pissed. Fetaste fjortiskommentaren :D


Så ska jag göra en liten rapport av min psykiska hälsa. En sån som ingen egentligen är intresserad av men som är väldigt skön att skriva eftersom det klarar ut en del tankar i min hjärna.


Jag var hos min psykologist förra torsdagen, och då kändes allt bra. Sen blev det ledset igen på kvällen och efter mitt totalsammanbrott igår när jag hade kommit hem från Harald kom jag med en ny teori om vad som kan ligga bakom mina nutida deppkvällar.

Jag tror att det grundar sig i att jag tänker fel, vilket jag i och för sej har trott länge. Men jag tror att just nu är allt så bra på ytan, att så fort någon småsak går lite fel så bryter jag ihop. Om jag inte lyckas övertala mig själv om att jag överlever ändå.

Fast överlever var helt fel uttyck. För i de lägena är det inte överlevnaden man är mest bekymrad över. Man vill inte dö heller, och man vill inte att allt ska bli bra. Oftast vet jag inte alls vad jag vill, för allt känns bara skit. Till och med att åka tillbaka till Harald kändes obekvämt igår. Och vad jag än tänkte på som kunde tänkas generera lycka kändes grått och tråkigt.

Jag har tyvärr inte lyckats lista ut hur jag ska bete mig för att tänka rätt. Men det löser sig nog så småningom. Jag  har lånat om Dalai Lama-boken nu, och planerar att läsa ut den. Om inte allt går utför.


Fuck, nu är det mat. Och sen måste jag diska och crap.

Kommer inte kunna ringa Harald förän sent och skälla ut honom för ögonmojsen.


Jag låter ganska mycket som en EMO i denna blogg. Men jag har i alla fall inget träsktroll kring halsen.


Pik till en kär vän.

Sorry, jag var bara tvungen.


Bye 

 
 
Ingen bild

raskolnikova

11 september 2007 21:48

förlåt men.. looool. det är det enda jag kan säga angående t-trollet. fattar du ångesten, den bara växer för varje dag!

 
michaela

michaela

13 september 2007 10:13

Saknar dig. vi måste ses nån dag.puss och kram

http://varlden

 
Ingen bild

Niklas (pedagogen)

16 september 2007 11:01

Tog ett par sekunder innan jag lyckades lista ut att den där Niklas du skriver om är någon i din skola. Jag kunde för mitt liv inte minnas att jag har fått någon kaka. Eftersom jag, mig veterligen, aldrig har blivit fotograferad mitt i skolan eller utsett till "spetta" så kan det inte vara mig du skriver om. :)

Ögoninflammationer är otrevliga saker. Jag hade en gång en sådan som inte gav med sig på flera månader. Mitt ena öga var så rött så att jag var tvungen att hålla för det när jag åkte t-bana eftersom alla stirrade så fantastiskt mycket på mig annars.

Jag känner igen mycket när du skriver om din psykiska hälsa. Det är väldans bra att du går och får reda ut det där med dina stundtals onödigt negativa tankar. En dag kommer du finna lösningen.

Skäll förresten inte för mycket på Harald för inflammationen. :)

/ Niklas

 
michaela

michaela

16 september 2007 15:35

tja. hur går det i skolan? när ska vi sees. kramisar

http://varlden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 maj 2010 21:08

I'd tell you sad stories of my childhood   Dreams dreams, of when we had just everything dreams of me and you And it seems it seems that i can't shake those memories I wonder if you have the same dreams too   The littelest things they...

Av Anna - 18 februari 2010 19:20

I wanna be forgotten And I don't wanna be reminded You say please don't make this harder No I won't yet   I wanna be beside her She wanna be admired You say please don't make this harder No I won't yet   Oh dear, is it really all ...

Av Anna - 3 augusti 2009 18:01

He left no time to regret Kept his dick wet With his same old safe bet Me and my head high And my tears dry Get on without my guy You went back to what you knew So far removed from all that we went through And I tread a troubled track My odds are sta...

Av Anna - 21 juli 2009 19:38

Suerte que en el sur hayas nacido y que burlemos las distancias Suerte que es haberte conocido y por tramar tierras extrañas yo puedo escalar los andes solo por ir a contar tus lunares contigo celebro y sufro todo mis alegrias y mis males   Sabes que...

Av Anna - 3 juli 2009 20:44

So... so you think you can tell, heaven from hell, blue skies from pain? Can you tell a green field from a cold steel rail? A smile from a veil? Do you think you can tell?   Did they get you to trade your heroes for ghosts? hot ashes for trees, hot a...

Ovido - Quiz & Flashcards