Alla inlägg under november 2006

Av Anna - 30 november 2006 18:42

Idag har varit en förvirrande dag.Jag har inte fått något gjort i skolan, och det mår jag inte så bra av. Men jag orkar inte göra något åt saken heller. Så det får vara. Imorgon ska vi äta julfika på morgonsamlingen. Hoppas jag kommer ihåg det, för då behöver jag inte äta frukost. Det skulle va skönt, för i så fall kan jag sova typ en halvtimme längre på morgonen :D Jag älskar fredagar i skolan. Det är inga teoretiska ämnen, bara musik, idrott och utvärdering av veckan. Asskönt!! Nu ska jag försöka övertyga mamma om att åka iväg och köpa morgonfika till mig, tror jag. Jag hoppas hela livet vänder imorgon och jag blir överlycklig och klarar vad som helst. Det tänker jag fortsätta hoppas tills jag somnar i mitt mysiga duntäcke!

Av Anna - 30 november 2006 16:16

Världen är alldeles för vacker för migOch alldeles för elak mot migJag måste nog konfimera mig eller något, för Gud verkar inte gilla mig. Allt går bara åt helvete, och jag tappar motivationen att göra något över huvud taget.Skulle bara vilja lägga mig i ett stort mysigt duntäcke och sova tills det blir sommar och någon snäll och gullig människa kommer och väcker mig och visar mig allting som är roligt med livet. Just nu känns det bara så svårt att se det. Mitt duntäcke är det enda som håller mig vid liv. Och kramar. Jag älskar kramar. Nästan lika mycket som duntäcken, sommar och att klappa händerna med vantar. Jag ska nog göra en lista över saker som får mig att må bra. Det känns som trevlig omväxling bland alla deprimerade tankar.1. Att klappa händerna med vantar. Det är en sån underbar känsla, man känner sig liksom lite barnslig och lite inslagen i mjuka tyger och grejer. Det låter inte sådär hårt heller, utan lite dämpat. Det är härligt.2. Leenden. Ingenting är mer uppiggande än ett leende från någon man egentligen inte känner. Man blir glad av att se andra människor le. Speciellt när man inte har någon anledning att hata dem.3. Kramar. Det är mysigt att kramas!4. Solljus (när man inte har migrän). Det piggar upp hela tillvaron. Fast man märker det egentligen inte förrens det är borta och vintermörkret kommer.5. Julstämning. Jag fattar inte, men jag har fått tillbaka den där barnsliga julglädjen. Det är faktiskt underbart!! Jag längtar efter det där mysiga skenet från levande stearinljus, doften av julgran, ljus och värme (jag tycker faktiskt att värme doftar speciellt, i alla fall på julen). Och att sitta i värmen och mysa med familjen och ha ganska tråkigt, men inga krav. Glömma bort allt kallt och grått och äckligt utanför.6. Sommar. Bada, sola och känna sig allmänt vacker och bekymmerslös. Det är sommaren. Frihet, tycker jag!7. Godis. Det är gott :D8. Snacka om meningslösa saker. Att bara prata kan vara så skönt ibland. Fast det bästa är kanske ändå:9. Snacka om meningsfulla saker. Det är som om alla ledsna känslor rinner ut när man pratar om dem.10. Alva. Min söta lilla syster som typ aldrig är gnällig. Okej, ibland är hon det. Men oftast är hon bara söt och snäll.11. Folk med humor. Det är typ livet! Jag kan inte leva utan humor. Fatta vad tråkigt livet skulle bli ifall man inte kunde skratta.12. Att sjunga. Önskar jag hade någorlunda sångröst också, men som sagt så verkar Gud inte gilla mig.13. Sova länge på morgonen. Jag lyckas vara dålig både på att somna och att vakna. Men oavsett hur bråttom man får senare på morgonen så är det hur underbart som helst att sova några minuter extra efter att väckarklockan har ringt.14. Magrutor. Så jävla snyggt!15. Fotbolls VM. I love! Kom att tänka på det när jag skrev magrutor :-P Det är typ värsta högtiden! Massa snygga fotbollsspelare och massa spännande matcher och så har jag något jag kan prata med pappa om i typ en månad eller hur länge det håller på.16. Cristiano Ronaldo. Så SNYGG! Jag såg honom på TV för några dagar sen, och han är verkligen helt underbar. Man typ svimmar.17. Köpa fina kläder.18. Brother where art thou. Världens bästa film.19. Amelie från Montmartre. Också världens bästa film. Det bästa är nog ändå trädgårdstomten som åker jorden runt!20. Fet mat :-D Jag tänker bli tjock när jag blir stor. Om några veckor alltså.Nu orkar jag inte skriva mer. Godnatt

Av Anna - 30 november 2006 09:24

För att vara ärlig så skriver jag det här bara för att lämna in det i svenskan sen. Fast det är en ganska bra läxa. Kul, och liksom avslappnande. Man kan sitta och slappa på skoltid utan att ha dåligt samvete. Ja, man kan till och med må lite bra av det. Typ vara stolt :D För tillfället sitter jag i skolan och deppar över att jag aldrig kan fatta det här sjuka gymnasiesystemet. Allting är bara så krångligt. Jag lovar att de har ansträngt sig för att göra det så svårt som möjligt. Jag vet verkligen inte vad jag ska bestämma mig för att läsa. Var finns de roligaste människorna någonstans? Det är det de borde visa på öppet hus tycker jag! Men det gör de förstås inte, för de som har de tråkiga människorna vill ju inte låtsas om det. På morgonsamlingen satt jag och läste gymnasieguiden. Det var tråkigt, och jag fattade ingenting. Så det känns ärligt talat ganska meningslöst. Vad ska jag ta mig till? Men nu borde jag nog komma på något lite mer seriöst ämne. Ifall jag tänker lämna in den här till svenskan. Eller så slutar jag bara skriva för den här gången. Fast då har jag inget annat att göra, så jag fortsätter nog i alla fall. Det seriösaste jag kan komma på är nog något som har med gymnasiet att göra. Jag har faktiskt ett jättebra ämne, som jag tänkte mycket på igår. Men det är lite svårt att precisera det. Det handlar om människor. Det handlar om hur alla människor stänger in sig i sig själva eftersom de tror att ingen skulle gilla dem som de är egentligen. Det är det värsta. Folk anpassar sig alltid till det som är runt omkring dem. Alla tror att man måste se ut på ett speciellt sätt om man tänker på ett speciellt sätt. Alla sätter in varandra i mallar och alla anpassar sig själva efter mallarna och övertygar sig själva om att det är precis så de är. Jag kanske tror som Kim, att ingen människa är unik. Alla är likadana, men vi har tappat förmågan att kommunicera helt och hållet. Vi har uppfunnit så många synonymer att orden har tappat sin betydelse. De där tankarna som är likadana hos alla når aldrig ut ur den person de kommer ifrån. Ingen kan uttrycka sig så att någon annan förstår. Alla bara misstolkar. Det är en intressant teori i alla fall. Ungefär som i den där reklamen när alla går omkring med upp-och-ner vända guldfiskskålar på huvudet tills en kille med en cool mp3-spelare krossar sin bubbla. Eller så är det precis tvärt om. Alla är olika, alla är unika. Men jag är helt säker på att de flesta av oss har tappat förmågan att kommunicera. Ingen kan berätta om sina tankar och funderingar eftersom alla tolkar orden olika. Ingen orkar lyssna heller, och ingen fattar att någon annan säger sanningen om sig själv. Eller så missuppfattar de bara orden eller kroppspråket eller vad fan som helst. Människan är förlorad!Nu ska jag skriva på min engelska-uppsats istället...

Av Anna - 29 november 2006 20:14

Ja, nu ska jag alltså bli en liten bloggare. Det kan man ju undra hur det kommer gå. Min gissning är att det antingen blir ett bortglömt projekt mitt i all stressen, eller så sätter jag mig in i det fullständigt och jobbar på jätteambitiöst. Eller någonting emellan.Jo, jag brukar faktiskt ägna mig åt sånahär djärva chansningar :-D Vilken busig människa jag är! Idag har jag ägnat typ hela skoldagen åt att gå omkring och klaga över hur hungrig jag var. Först för att jag inte hade ätit frukost, sen för att jag inte hade råd med en till toast i caféet och tillsist för att jag inte hade ätit tillräckligt med lunch. Det var inte så trevligt faktiskt. Och så fick jag ju inte så mycket gjort heller. På svenskan visade Johanna mig sin blogg, och det gjorde mig lite inspirerad. Det var väl typ det mest produktiva som hände under skoldagen. Sen efteråt satt jag i caféet i en och en halv timme med mina små vänner och väntade på att klockan skulle bli fem så att jag kunde sticka till Solna Gymnasium på öppet hus med min pappa. Det gick fort, både att vänta i caféet, att åka till Solna och att gå på själva öppna huset. När jag var där fattade jag inte riktigt vad jag skulle göra, men vi tittade runt lite och det verkade ganska hyfsat faktiskt. Enda nackdelen är väl att det skulle ta sån jävla tid att åka dit. Vi får väl se vad jag bestämmer mig för. Det här med gymnasievalet gör mig verkligen galen. Inte för att jag känner mig rädd för att jag ska hamna på helt fel utbildning och typ förlora min framtid (inte längre i alla fall). Men jag är orolig för att ha astråkigt i tre lååååånga år. Men som sagt, hellre frysa i tältet än tälta i frysen. Nu får vi se om jag överlever ändå. Nu måste jag i alla fall hitta på något annat.

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards