Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Jag (som alltid)

Av Anna - 28 februari 2008 21:35

Har precis vart på promenad med min syster

Vi pratade

Min syster äger faktiskt

Inte för att hon fick problemen att försvinna

Men hon fick mej att inse ett och annat

Saker jag har tänkt på hela tiden

Allt som har legat i bakhuvet i flera veckor.


Precis som alla andra jag har försökt göra till mina närmaste

Alva behöver jag i alla fall inte anstränga mej för

Hon får tycka som hon tycker

hon finns alltid där


Jag befinner mig i någonslags tonårskris

Det ser så patetiskt ut utifrån

men jag kommer verkligen på något som får mej ut ur det


Känner mej ärligt talat lite tveksam till att skriva allting här

Men eftersom Niklas tydligen har klagomål på uppdateringen av denna blogg så är det ju lika bra

Det är ju rätt skönt att skriva också

<>Tror jag 

fast ibland ångrar man sej efteråt


<> Jag sitter fast känner jag

<>Mitt liv känns tomt, känslolöst och falskt

<>Jag träffar folk för att jag borde träffa folk

<>Jag äter för att jag borde äta

<>och sover för att jag borde sova

<>Till och med andas är inte lika gott just nu

<>Jag tränar, umgås, fikar, går på jobbintervjuver, sköter skolan och gör allt möjligt som är kul och hälsosamt och bra på alla sätt.

<>Men det känns inte typ

<><>Jag gör det bara för att det leder framåt. Till nånting som förhoppningsvis ser annorlunda ut. Som känns.

<>Värme, sol och vind. Typ dofter också.<> Det längtar jag efter.

<>Det kanske är därför jag dränker mej i parfyme nuförtiden.

Jag sminkar mej jättemycket också (fast jag tror inte det ser lika fjortis ut som det låter när jag skriver såhär)

För att allt ska rulla på kanske

För att det ska se annorlunda ut snart


Min slutsats efter promenaden var att jag bara ska vänta tills gymnasiet är slut.

Då ska jag resa arslet av mej

Jag ska aldrig stanna någonstans

Som Tim

Så fort man lär känna ett place så blir det tråkigt

jag tror på det

Jag känner verkligen igen mig i det nu

Fattar inte att det fastnade, det kanske var ödet


Hur kan allt va så tråkigt? Undrade jag

Jag tror att svaret är att allting är en cirkel

Jag hatar att mina kontakter räcker jorden runt

Jag vill bara åka någonstans där det inte spelar nån roll vem jag var tidigare

Där ingen känner någon jag känner ellet vet

Där allt är nytt

Jag vill lära känna någon som inte känner någon jag känner

Jag vill vara ett oskrivet blad för någon

Så att jag kan bli en precis ny människa som är jag

fan att det alltid ska låta som jag tar mej själv på så jävla stort allvar när jag skriver

Det är sorgligt


Det som suger mest är att jag vill vara så annorlunda

Jag vill ha förändrats så mycket

Men det verkar som att jag sitter fast i ett nät av osynliga regler

alla vet vem jag är

Utom jag

För jag fortsätter hoppas på att få vara någon annan


Det är därför jag vill åka till Metz

Det är därför jag vill åka tillbaka till Koh Chang och träffa thailändaren

Det är därför jag vill bort, långt långt bort 

Det är därför jag inte pallar prata om vad jag ska göra imorgon

Det är därför jag inte vill jobba på cateringstället

<>Alla vet vem jag är 


Jag vill bara lämna alla och börja om

För jag pallar inte folk som tror att de känner mej

Hur kan man tro det?

Jag känner inte ens mej själv

Jag fattar inte att folk kan va så säkra på världen

Jag skulle inte palla


Jag vill resa överallt och träffa massa folk som respekterar mej för att de inte vet ett skit om mej eller min bakgrund eller mitt land eller whatever

Jag vill prata med folk på ett plan som inte har några regler

För jag tror att människor kan va intressanta på det planet


Jag pallar inte vara någon som någon annan redan har varit

Jag ska vara ny

Och alla kommer älska mej!!


Sydamerika först

<>Afrika sen 

Eventuellt andra världsdelar, men jag har svårt att se det framför mej

Folk i västvärlden är så tråkiga. De har principer

Jag skulle vilja påstå att alla principer suger

Det gör folk tråkiga

Oavsett om det är principen "Hata fjortisar", "Inte dricka" eller "jag går inte in på donken för där är så äckligt". Oavsett princip över huvud taget.

De gör folk fördomsfulla.

<>Alla måste erkänna att principer pretty much är grunden till rasism

<>Men det är en grov princip

<>Mindre principer gör bara människor allmänt lame


<>Små principer gör folk ointressant

<>De bygger osynliga regler som blir ett nät

<>Jag har fastnat i ett sånt nät

<>Och det är därför jag hatar principer


<>Nu ska jag läsa Mästaren och Margarita. Bajsmycket kvar. Man den e rätt bra.

<> 
<>jag ska sluta ha principer också

<><>sluta tro att det leder nån vart


Be till Gud att någon intressant människa uppenbarar dig

Eller någon intressant händelse

Livet måste bli kul snart

Inte nyttigt

KUL


<>Ledsen att det bara är jag som fattar den djupare innebörden av det här

<>Skulle gärna skriva bättre men pallar inte

<>Uppskattar försök att fatta sig på det hela

<>Uppskattar såna försöka mycket


<>Nu skriver jag bara för att jag inte pallar läsa

<><>   
 
Ingen bild

Tannaz

1 mars 2008 14:38

Hej Mina
Tack för kommentaren

Känner igen mig i en del.
Men en sak ska du veta, det finns människor som ser upp till dig och respekterar dig. Du behöver inte resa till ett annat ställe för det.

Res för att upptäcka nya sidor av dig själv och för att hitta nya vänner och för att upptäcka världen, ;)

Jag ser fram emot ditt besök. Kom så fort du kan!

Kram// Tannaz

 
Ingen bild

a

27 december 2009 01:43

du, du skriver jävligt bra och jävligt ärligt ska du veta. ursäkta svordomarna. alla vet vem jag är. förutom jag.
fy, faaaan vad bra. fy fan vad bra. känns som att det är jag som skrivit din text, och det är väldigt ovanligt för det är inte många som tänker som jag. fy vad jag svamlar nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 maj 2010 21:08

I'd tell you sad stories of my childhood   Dreams dreams, of when we had just everything dreams of me and you And it seems it seems that i can't shake those memories I wonder if you have the same dreams too   The littelest things they...

Av Anna - 18 februari 2010 19:20

I wanna be forgotten And I don't wanna be reminded You say please don't make this harder No I won't yet   I wanna be beside her She wanna be admired You say please don't make this harder No I won't yet   Oh dear, is it really all ...

Av Anna - 3 augusti 2009 18:01

He left no time to regret Kept his dick wet With his same old safe bet Me and my head high And my tears dry Get on without my guy You went back to what you knew So far removed from all that we went through And I tread a troubled track My odds are sta...

Av Anna - 21 juli 2009 19:38

Suerte que en el sur hayas nacido y que burlemos las distancias Suerte que es haberte conocido y por tramar tierras extrañas yo puedo escalar los andes solo por ir a contar tus lunares contigo celebro y sufro todo mis alegrias y mis males   Sabes que...

Av Anna - 3 juli 2009 20:44

So... so you think you can tell, heaven from hell, blue skies from pain? Can you tell a green field from a cold steel rail? A smile from a veil? Do you think you can tell?   Did they get you to trade your heroes for ghosts? hot ashes for trees, hot a...

Skapa flashcards