Direktlänk till inlägg 21 augusti 2007

En dag på Röda Stalin

Av Anna - 21 augusti 2007 19:00

Jag tänkte blogga igår. Men sen hände något annar som gjorde att jag inte orkade.

<><>Jag var på Lessan efter skolan idag och träffade Niklas och Jonas och Anni Markkanen och några random andra lärare. Pillow med tyvärr. Det varväldigt pinsamt i och med att Harald var med.

<>Pillow är en mycket genant bit av mitt förflutna. Om jag måste acceptera att jag är samma person som hade den där sjuka besattheten så kommer mitt självförtroende droppa ner i botten och jag kommer deppa sönder.

Man måste få förändras. Man får inte titta för mycket på det förflutna, för det går ändå inte att förändra. Möjligen kan man ta hjälp av det för att inte göra om samma misstag.

 I alla fall var Urinturkan med, och hon ville jävlas genom att stänga dörren framför oss. Då dog jag. Urinturken sa koden i alla fall, eller om det var Pillow. Det tyckte jag var lite schyst. Jag vet inte om de kände igen mig. om de hade gjort det så hade de troligtvis inte sagt koden.

De är seriöst dumma i huvudet. Så jävla typiskt dem. Kan inte ens roa sig på ett någorlunda acceptabelt sätt. Utan måste driva med folk som är typ "svaga" eller något. Jag orkar bara inte.

Dum som jag är försöker jag fortfarande bortförklara det med att Pillow kanske är en fin människa. Jag vill liksom släta över min pinsamhet där långt bak i historien.


I skolan idag var det lite bra, antar jag. Fast just nu mår jag pissigt.

Jag tror att det är för att allt bara går för bra, och då vill jag hitta ett fel någonstans. Men kanske är det faktiskt något som är fel. Jag vet inte. Jävligt förvirrande är skiten i alla fall.

Jag hade Historia första lektionen. Med någon liten söt tant som verkade trevlig, eller i alla fall okej. Jag var nästan försenad, bussjäveln hade skitigt i att komma så jag gick upp tidigt i onödan.

<>Sen hade jag Samhällskunskap med någon astuff gubbe som hette Sture Olsson, tror jag. Han är nog min favvolärare på Röda Stalin än så länge.

Sen var det nog lunch eller något. Gud så tråkigt med en redogörelse för hela min dag.

<>Jag hade spanska och dubbeltimme i matte också. Jobbigt som helvete. Imorgon är det ryska för första gången.

<>Lite pirrigt. Hoppas ryskaläraren är en trevlig och bra person och att ryskagruppen är bra. Jag kommer missa minst en ryskalektion inom en snar framtid för att jag ska till tandläkaren, och sen är det SMK-spelningen som har insläpp en halvtimme innan vår ryska är slut. Jag vill inte skolka. Jag tänker verkligen göra mitt bästa i gymnasiet. Inget mer, men precis mitt bästa.

<> 

<> 
<>Haralds lukt är kvar här.

<><>Man kan inte förklara den.

<><>Jag älskar den lukten. Den är typ trygg och mysig och allt.

<><>Han var tvungen att åka hem. Vet inte riktigt varför, men nånting var det. Det känns tomt.

<><>Jag vill inte att sommarlovet ska ta slut. Jag orkar inte riktigt börja skolan. Det känns som att allt är okej, men det är bara en sak för mycket hela tiden.


Jag vill åka iväg i en husbil med Harald och Johanna.

Åka runt i Sverige och typ bo i skogen.

Jag är trött på världen.

Kanske kan jag hitta på något avslappnande på höstlovet.

Något så underbart lugnt och kravlöst

Äta mat och tälta eller något

Mys!


<><>Nu blir jag galen. Jag vill inte ha varit en sån liten meningslös skit som skriver tusen blogginlägg om Pillow.

Det är PATETISKT!!!

Och Harald är inte här, så han kan inte bita mig för att jag skrev PATETISK. Haha, känn på den du lilla lantis!


<>Så har jag producerat ännu ett alldeles för långt blogginlägg. Om någon berättar för mina klasskompisar om den här bloggen dödar ni mig. Bara så ni vet. Jag vill vara en ny människa. Inte behöva tänka på vem jag brukade vara.

<>Gymnasiet är nog perfekt nu. Även om det är lite svårt att vänja sig. 

 
 
Ingen bild

tannaz

21 augusti 2007 20:22

bra inställning där, Mina
Men :( du borde kommit så jag också fått träffa dig...
hoppas du hälsar på snart annars ---> :'(

Många kramar
Tannaz

 
Ingen bild

Niklas

21 augusti 2007 22:07

Hej Mina! Jag tycker att det var så tråkigt att jag inte hade tid att sätta mig ned och prata ordentligt med er nu när ni var på besök. Jag har verkligen sett fram emot det, och så var jag tvungen att stressa iväg på det där sättet.

Du anar förresten inte hur glad jag blev över att du tänker skriva om mig som din hjälte. Jag var så trött fram tills du dök upp och kramade mig (du var förresten så snabbt framme så att det tog mig minst en sekund att inse vem det var som jag fick en kram av). Hur som helst så försvann min trötthet totalt av att få höra att du funderar på att skriva om din gamle ansvarspedagog.

Jag hoppas att du vågar låta mig läsa det du skriver om mig, för jag tror att det är något som jag skulle bära med mig för resten av mitt liv, och ta fram de dagar då livet känns tungt och slitigt. mejladress5@hotmail.com är adressen som jag kollar av även när jag är ledig.

Kom och hälsa på snart igen, och meddela mig gärna i förväg så att jag kan försöka se till att ha lite mer tid över.

Visst inte att du ska börja läsa ryska. Lycka till med det!

Och du, försök att njuta av livet utan att försöka söka efter fel. Ibland är livet faktiskt precis så bra som det verkar vara på ytan. Behåll den känslan så länge det bara går.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 maj 2010 21:08

I'd tell you sad stories of my childhood   Dreams dreams, of when we had just everything dreams of me and you And it seems it seems that i can't shake those memories I wonder if you have the same dreams too   The littelest things they...

Av Anna - 18 februari 2010 19:20

I wanna be forgotten And I don't wanna be reminded You say please don't make this harder No I won't yet   I wanna be beside her She wanna be admired You say please don't make this harder No I won't yet   Oh dear, is it really all ...

Av Anna - 3 augusti 2009 18:01

He left no time to regret Kept his dick wet With his same old safe bet Me and my head high And my tears dry Get on without my guy You went back to what you knew So far removed from all that we went through And I tread a troubled track My odds are sta...

Av Anna - 21 juli 2009 19:38

Suerte que en el sur hayas nacido y que burlemos las distancias Suerte que es haberte conocido y por tramar tierras extrañas yo puedo escalar los andes solo por ir a contar tus lunares contigo celebro y sufro todo mis alegrias y mis males   Sabes que...

Av Anna - 3 juli 2009 20:44

So... so you think you can tell, heaven from hell, blue skies from pain? Can you tell a green field from a cold steel rail? A smile from a veil? Do you think you can tell?   Did they get you to trade your heroes for ghosts? hot ashes for trees, hot a...

Skapa flashcards