Alla inlägg under april 2007

Av Anna - 17 april 2007 20:46

<>Det här är mitt femte inlägg ikväll. Lite sorgligt, men väldigt trevligt.

<>Det är fucking beroendeframkallande att skriva.


<>Tänk om jag lyckas vara som jag vill vara. Tänk om jag träffar tre personer till som också är så. Det skulle vara drömmen.

<>En av dem skulle vara kille så att jag kunde gifta mig med honom och få små söta barn som också blev perfekta.

Wie! :)


Jag borde skriva en text om hela paketet med tankar, men det är ju jobbigt som satan.

Problemet är då bara att jag behöver en text för att våga prata över huvud alls.


Usch! Usch! Usch! :)


Lycka


Jag tror att man kan ägna ett helt liv åt att skriva halvsentimentala texter som ingen förstår om allt och ingenting. Mys. Supermegateletubby.


NA were are you.


Skriv en liten jävla kommentar!

Snela

Bara för att göra mig glad...

SNELA SNELA SNELA!


 gråååååt


vänster


höger


fjortisblomma


strålande väder


lycka


vatten


hav


hav

hav


Mitt bästa: 

• Stora mörka ögon (typ Lillis eller Mohammed)

• Vatten och hav

• Dimma

• Regn

• Tyresö slott och allting där omkring

• NA (fast egentligen inte för det är bara massa krav kring det hela)

• Guds sjunde underverk


Usch! Nu fick jag tinitus.


• Basketspelare

• Basketstämningen

• Zlangosh

• Gamla minnen (i vissa fall)

• Sveriges natur

• Arabiska

• Italienska

• Ryssar

• Folk som inte finns

• Lillis sätt att tala

• Johannas EMOstunder när man kan prata om livets mening

• De sekunderna när Pillow tittar rakt in i ögonen på mig

• Varma vindar


hihi

meningslöshet 


Av Anna - 17 april 2007 20:40

Den perfekta människan ska inte vara bitter

Inte klanka ner på andra

Snarare intressera sig för dem

Men på avstånd


Hmm...

Jag är inte så bra på att vara säker på mig själv.

Jag kommer inte våga läsa upp sanningen för min ansvarsgrupp imorgon.

Fast det skulle vara så tufft att göra annorlunda

Inte vara som de andra

varför är jag en sån mes?


Nu har jag fått en kommentar från Johanna tror jag :D


Puss 

Av Anna - 17 april 2007 19:59

Jag vet att jag tråkar ut er nu, men det får väl vara så då.

Raskolnikov


Jag har tråkigt och mår dåligt för att jag inte gör någonting värdefullt av min tid


Jag skrev en lång kommentar i Johannas blogg och avslutade med att jag skulle förbereda för min morgonsamling imorgon.

Istället stängde jag av datorn, la den i fåtöljen, gick in i köket och tog en knäckebrödbit, gick tillbaka till vardagsrummet från andra hållet, satte mig i fåtöljen och satte på datoren igen. :D


Någonting slog mig

Guds sjunde underverk

Jag vet hur en perfekt människa ska vara

<>Jag vet hur en människa ska vara för att jag ska kunna älska den över allt annat

<>och jag vet hur jag ska vara för att jag ska kunna älska mig själv

<>Det bästa av allt är att jag tror att jag klarar det.


<>En perfekt människa ska vara lite utanför allt annat, precis som jag.

<>Den perfekta människan ska se på saker och ting och försöka förstå dem, ungefär som jag.

<>Den perfekta människan ska vara utanför systemet, men inte sämre, inte lägre ner och inte mindre värd på något sätt.

<>Snarare tvärt om

<>Just för att hon/han vågar stå utanför systemet

<>Ingen annan ska riktigt förstå den perfekta människan

<>Hon/han ska försöka att förstå sig på sig själv, precis som jag.

<><>Hon/han ska inte vara ful.  Men inte dryg och stressad av utseendehets.

Den perfekta människan ska trivas i sig själv.

Den perfekta människan är en åskådare, som inte behöver vara i centrum.

<>Som bara behöver uppmärksamheten från det fåtal som verkligen förstår honom/henne.

Det viktigaste är att den perfekta människan inte ska ha någon kategoriserande klädstil. Hon/han ska vara vacker för att hon inte behöver anstränga sig. Vara som hon/han vill. 


<>Nu ska jag bli perfekt.

<>Nu ska jag vara lycklig för jag vet hur jag ska vara.

<>Nu vet jag vad som är det allra bästa.

<>Det ovärderliga.

<>Guds sjunde underverk.


<>Raskolnikov Raskolnikov :D


<>Jag tror jag ska läsa upp det där för min klass imorgon. Om jag vågar.

Imorgon kommer jag säkert tycka att hela texten suger.

Och anyway så kommer min klass tycka att jag är ännu mer sjuk i huvudet än vanligt.

Fast i för sej så borde jag ju inte bry mig.


Nu måste jag äta middag.

Min superduktiga syster har vunnit en basketmatch till och är nu vidare till slutspel i slutspelet. Final eller något.


Hoppas allt inte bara rinner iväg nu. 

Av Anna - 17 april 2007 19:46

det är något som inte stämmer riktigt med bloggagratis.

Det blir massa fula tecken på min blogg som inte syns när jag skriver inläggen

Vad att göra?

Kanske dö


Förlåt för min pessimistiska inställning till allt! 

Av Anna - 17 april 2007 18:08

Vem är du?
Hur tänker du?
Vad tycker du?
Varför skulle jag över huvud taget undra utan anledning?
Varför skulle jag undra om det inte betydde allt?


••••


hm... opoetiskt


Tårar


Nationella provet i engelska gick åt helvete. Det är bara för jävligt, för nu finns det typ inge chans att höja sig. Åtminstone inte om man heter Mina och tror att man är för begåvad för att plugga.

Jag såg ingen Pillow idag, och det fräter sönder min livsglädje. Även om jag har NA. Jag måste liksom ha två alternativ.


Det värsta är att jag är så in i helvete trött hela tiden. Jag blir asflummig när jag är trött. Värsta fjortisstilen får jag också.

De som inte hörde mitt skrik när jag såg att preliminärintagningen till gymnasiet var klar kan inte föreställa sig hur ful och dum och korkad och töntig jag är.


Jag kommer in överallt än så länge

Orkar int bry mig

Orkar inte tänka

Orkar inte förstå att det typp påverkar allting

Jag vill inte vara jag just nu

Jag vill att tiden ska stanna så att jag kan springa omkring med Pillow och NA på en blomsteräng och låtsas vara vacker.

Eller något.

Jag vill i alla fall inte ha det såhär.


<>Efter skolan skulle jag till tandläkaren

<><>Gull-Lillis följde med mig till T-Centralen där jag mötte min moder.
Lillis och jag hade lite diskussioner på vägen dit.

<>Jag vill bara att något ska hända.

<><>Jag klarar inte av att vara artig, väluppfostrad eller sansad över huvud taget

Jag klarar inte att vara som jag tycker att en acceptabel människa ska vara

Jag blir galen

Jag blir galen av att inte få skrika hela tiden

Jag blir galen fast jag skriker

Skriket är det enda som håller mig vid liv

Jag skriker för att jag inte vill tystna

För att om jag tystnar kommer jag vissna och dö


<>Efter tandläkaren skulle jag fika med mamma

<>Mammas ständiga telefonsamtal med sina anställda tog dock död på partystämningen ganska fort

<>Jag fick sitta där och dricka te i min ensamhet

<>Jag känner mig så övergiven ibland

<>Som om jag inte dög åt någon och blev lämnad kvar

<>Ändå har jag den där känslan av att jag på något plan är mycket mer begåvad än alla andra

<>Det är väl det enda som håller igång mig

<>Utan den tanken skulle jag inte orka skrika hela tiden

<>Jag vet egentligen att jag är värdelös, men jag måste lura mig själv

<>annars vissnar jag och dör


<>Den där vissnar och dör-liknelsen lät bra

<>Tyvärr stämmer den inte riktigt in i sammanhanget eftersom jag redan är relativt vissen

<><><>Undrar om blommorna blir extra fjortisaktiga inom sig när de håller på att vissna

<><><>I så fall är jag som en blomma

<><><>En blomma som aldrig var särskilt vacker


<><><>En killes pappa sa en gång till mig att Mina betyder blomma på arabiska och att det är ett vanligt namn där.

<><><>Undrar om han ljög.

<><><>Det lät väldigt bra i alla fall.

Eller, det var något som jag gärna ville indentifiera mig med

VARFÖR?


Nu är jag trött igen.

Dödstrött

Livstrött

Sömnig

Sömnen kommer fånga mig tillslut

Precis som döden


Döden är nog det vackraste som skulle kunna hända mig

Jag är sjuk i huvudet

Och inte stolt

Jag kommer aldrig kunna vara stolt

Bara mallig och skrytsam

Aldrig stolt

För jag är inget att vara stolt över


•••


Det bästa som hände idag var att vi hade valsträning på eftermiddagen. Det var slappt och skönt och man behövde inte använda sin hjärna så mycket.

<>Det blev dock lite pinsam stämning när man skulle dansa med någon främmande person.

<>Jag är ganska dålig på att dansa. Vilket inte gjorde saker och ting bättre.

Ändå var det skönt att göra någonting som man faktiskt borde göra utan att dö av överbelastning i hjärnan.


Jag är troligtvis extremt korkad

<>Det är bara jag som inte lyckas vara glad

<>Det är bara jag som inte står för mina handlingar

<>Det är som att jag är full hela tiden eller något

<>Fast så dåsigt


<>Och så mår jag illa

<>Helt spyfärdig känner jag mig


•••


Imorgon ska jag ha morgonsamling

Jag vill inte ens tänka på skiten

<>Det kommer bli så pinsamt, för det kommer typ vara nästan tomt i klassrummet.

Jag måste typ berätta om mig själv.

Men det är så pinsamt. För jag är så värdelös

Och alla kommer märka det då

För jag kommer inte kunna leda in hela skiten på något annat


Jag orkar inte med folk som bryr sig

Som tror att det blir bättre av att de peppar mig

Jag kommer aldrig klara av något

FATTA DET BARA!


<>Snälla säg inte att jag klarar det

<>Säg inte att det går över

<>Det är som att konstatera hur misslyckad jag är som går under av en sån liten skitsak


<>Imorgon är det Pillow eller döde<>n

<>Möjligen NA också, men det beror på sammanhang.



<> ••••



DÖ DÖ DÖ DÖ


Det är så mycket

Så lite

Så lite som känns som så mycket

Så meningslöst

Så värdelös

blää


jag vill kräkas upp mina inälvor och dö

dö helt tom

utan innehåll

som sanningen


om man skär riktigt djupt så gör det inte ont längre

<>man har ingen känsel på insidan av kroppen

det finns ingen själ

bara hud


men jag vågar inte dö

för jag vågar inte möta sanningen

Av Anna - 16 april 2007 18:46

Nu går det fan i mej för långt. De har satt upp massa jävla flaggstänger längs vattnet. Text på flaggorna:

Saltsjö-Duvnäs 100 år!


Det var inte det värsta. Det värsta var att flaggorna vajade lite i vinden och vattnet glittrade och solen stog lågt och gav allting ett guldaktigt skimmer. Fucking jävla cp Duvnäs!!!


BUP suger också. Kvinnan sa massa andra kloka saker idag. De gick ut på att jag var bra och att jag skulle fortsätta kämpa och skit. Men jag tål inte hennes sätt att se på mig. Jag blir galen!

<>Jag sa ännu klokare och djupare saker än hon, och hon fattade inte hur smart jag var.

<>INGEN FATTAR NÅGONTING!

Jag grät idag också. Men det kändes inte som någon lättnad. Det gjorde inte ont att gråta. Det kändes helt annorlunda än vanligt. Det var lika varmt och jag var lika meningslös.


Jag höll på att gråta hela vägen hem.

Saltsjö-Duvnäs trevliga invånare gav mig konstiga blickar.

Det känns inte. Ingenting känns över huvud taget.

Allting är bara dimma.

En dimma av vackra bilder och fantastiska omgivningar.

Jag passar inte in här.


Ibland undrar jag om det hade varit annorlunda om jag hade varit vacker. Det verkar så konstigt, för jag är inte deppig för att jag är ful. Inte direkt i alla fall.

Men om jag hade varit vacker (eller åt minstone lite söt) så hade jag blivit bemött på ett annat sätt, och då hade jag kanske varit lyckligare.

Världen är så många olika saker samtidigt. Det borde inte räcka.


Jag är sjukt trött i kroppen. Jag orkade knappt gå de sista stegen hem.


Vad fan spelar det för roll?

Vad kan jag göra?

Det känns inte, det bara syns.


Saltsjö-Duvnäs är ett praktexempel på välpolerad yta. Alla glänsande dyra bilar och blonda söta ungar som inte verkar fatta att fattigdom, rädsla och smuts finns på riktigt. Villor som är typ som berg och segelbåtarna som är så vita så att det sticker i ögonen.Till och med solen älskar Saltsjö-Duvnäs.

Men det finns ingenting här.

Ingen sanning

Inget medlidande

Inget annat än väluppfostrade människor som artigt river ut varandras hjärtan.


Jag älskar att chocka dem med min fulhet.

För ingenting kan vara vackert utan en ful detalj

Jag bekräftar omgivningens skönhet

Förstör

:D


••••••••


Imorgon har jag nationellt prov i engelska.

Jag orkar inte tänka på att jag snart måste lämna älskade tråk-L'Estradska.

Jag orkar inte tänka på vad som ska hända sen.

Jag vill


Niklas får inte vara sjuk

jag ska slå honom när han kommer tillbaka

Allt går åt helvete

Jag är så jävla värdelös (inga kommentarer på den tack)


NA keeps me alive



Idag dansade jag vals med skolmorfar.

Snurrade runt runt runt runt runt runt med Johanna.

Skrattade åt det nya Albert-skämtet

och dog i hjärtat


Jag är död

Prata inte med mig!

Bara NA


DÖD DÖD DÖD


Imorgon måste jag leva igen

Eller dö


Let's go back to the stars


Av Anna - 15 april 2007 16:22

Imorgon börjar skolan

Blee igen

Någongång den veckan är det nationellt prov i matte.

Typ döden


Läskigt nog är jag inte helt förstörd vid tanken på att lovet är slut

Det är sommar nu, och vi kan gå till kyrkogården och sola på rasterna, lunchen och EA:n

Jag får äntligen träffa bland annat Vicky som jag inte har sett skymten av på en hel vecka


Skiten tänker jag inte ens skriva om


Idag har jag haft ganska tråkigt

Pluggandet gick åt helvete och jag hann inte träffa Lillis


"Som en Romeo i jeans på din balkong

Jag är skuggan vid din skärmdörr än en gång

Och din klänning är som trasor i min hand

Och jag lämnar inga fotspår ens i sand" 


Haha vilket sjukt lov det har vart 

Av Anna - 14 april 2007 19:53

Jag hade tänkt att plugga imorgon.Min nya idé är att inte plugga, om jag inte verkligen vaknar och är på humör för det.Istället ska jag sola och kanske göra något kul med Lillis.Nästa vecka ska jag be Niklas om jättemycket hjälp med NO-projektet och så ska jag prata med Malin och bli glad. Det vore verkligen skönt om de här veckorna när 8:orna PRAO:ar blev så bra som jag har hoppats på. Det finns dock en stor risk för att jag inte kommer leva upp till mina egna förväntingar.Jag fattar fan inte ens varför jag bloggar. Ingen kan väl vara intresserad av min skolsituation.

Skapa flashcards