Direktlänk till inlägg 19 april 2007

tyst

Av Anna - 19 april 2007 20:03

Jag hoppas ingen får för sig att läsa hela skiten

för jag kommer inte skriva något intressant

jag måste bara skriva för att inte dö

måste låtsas höras för att inte tystna totalt

jag sitter och lyssnar på Lars Winnerbäck och försöker gråta

det går inte

jag kan inte gråta utan anledning

jag tror ändå att jag vill gråta

det vore så skönt att bara släppa allting

<>jag hatar mest av allt att det är så jävla vackert i fucking Saltsjö-Duffness och det är typ skymning och himlen är precis lagom ljusblå och gräset är frisk och grönt

<>det berör mig ändå

<>det känns som en liten klump av oro i magen

<>illamående för att jag aldrig lyckas med något

<>jag försöker tänka att allting kommer fortsätta vara vackert för alltid


<>det skulle var ganska skönt att vara ensam i världen i några dagar

<>fast inte helt ensam kanske, för då skulle jag säkert inte ens våga gå ut genom dörren

<>Vilken skräck


<>Jag önskar mest av allt att alla människor var vackra och intresserade av vad jag har att säga

<>jag önskar att jag kunde prata med någon så där lugnt

<>någon som egentligen förstod utan att jag behövde förklara

<>ingen stress

<>bara tårar och närhet

<>det skulle vara det bästa

<>Lars winnerbäck är bra

<>det är mysigt här

<>det är lugnt

<>men det hjälper inte mig att det är fint

<>jag fattar inte vad meningen är

<>varför vill Gud visa mig allt det här

<>de senaste veckorna har jag blivit helt frälst eller något

<>jag litar på att det finns en Gud som tänker styra mig dit det är meningen att jag ska gå

<>eller i alla fall så försöker Gud nog

<>Jag är utanför systemet

<>Jag kommer skämmas över att jag skrev såhär

<>men jag är utanför systemet

<>och innerst inne borde jag inte bry mig om vad de tycker

<>alla de där som tycker att jag är galen

<>för de har fel

<>jag är någon alldeles speciell

<>jag är någon som är utvald av Gud att vara jag och det betyder att någon gång kommer det komma någon som förstår mig och då kommer allt bli bra tillslut

<>Jag tror inte på verkligheten

<>Jag tror inte på fakta

<>jag tror att sanningen finns längst in i människan

<>och framför allt tror jag att det egentligen är meningen att alla ska vara samma

<>alla viljor ska kunna kommunicera med varandra alltid

<>det är inte meningen att det ska finnas människor som jag aldrig kommer att lära känna

<>jag känner nästan ingen helt och hållet

<>Johanna känner jag ganska bra

<>men inte helt

<>knappt ens mig själv

<>jag vill ta mig tid att lära känna någon helt och hållet

<>jag tror att jag kommer hitta sanningen och lyckan och allt då

<>Jag mår dåligt av att ljuga hela tiden

<>men jag kan inte säga sanningen, för jag vet inte vad den är

<>framförallt inte var den är

<>Jag vet att de skulle fnissa lite och förklara mig som en tönt om de läste det här

<>hoppas de inte gör det

<>för nu skriver jag sanningen

<>jag vet inte om jag har gjort det förut

<>nej förresten

<>jag skriver om min väg till sanningen

<>kanske kommer jag inte komma dit innan allt tar slut

<>jag vet inte vad jag ska göra

<>jag vill förstå

<>Men jag är så ensam

<>alla har en åsikt om mig

<>ingen vill höra min åsikt

<>jag vet inte ens vad det är längre

<>jag måste skrika så högt för att någon ska lyssna

<>så jag vet inte längre vad jag vill säga


<>jag har letat i en månad överallt där jag har varit  efter någon som vet allt

någon orts orakel som ska säga vart jag ska gå nu

jag klarar mig inte vidare annars



jag kommer skämmas så mycket

om jag bara kunde spara styrkan till föralltid

om jag kunde vara precis såhär bland andra männsikor också

men så fort någon annan kommer i närheten måste jag låtsas vara normal

Jag är antagligen bara extremt efterbliven

jag är antagligen den enda som aldrig kom från det här stadiet

nej, kanske inte alls

hur fan ska jag kunna veta?

jag vill skrika efter hjälp, men det känns inte som det kommer hjälpa mig

jag tror snarare att folk kommer vilja göra sig av med mig för att jag är så sjuk


Jag vet inte


Det blir aldrig någon förändring

Jag vet inte vad det är jag egentligen förväntar mig

någonslags magi som ska ändra på allting kanske

Jag kan aldrig minnas känslan av att veta allt

Jag är bara så fel

Jag klarar inte att prata med någon

jag har nog aldrig sagt en sanning till någon

jag känner ingen som jag inte har något att dölja för


Det blir bara som en tyngd

tiotusen roller att spela

ingen plats för mig 


Jag vill inte se hur lyckliga de är

För det är så ouppnåeligt


Varför kan jag inte bara få minnas det imorgon

att jag inte kan vara som dem


När jag vaknar kommer jag tro att jag bara är en mes som inte vågar vara som alla andra

Jag kommer ha glömt att jag är utanför systemet och att deras regler inte gäller mig

Jag kommer tro att jag kan bli lika glad som de


nej, på något sätt tror jag ändå inte att de är helt annorlunda

Det är svart och vitt

jag kan inte se någon anna  lösning

aningen är det jag som inte förstår eller så har alla andra gett upp

jag vill att det ska vara jag som har rätt

<>jag vill kunna välja vem som helst och prata med

men jag tror de kommer skratta åt mig

jag kommer spy av förnedring om jag ska prata med någon

jag kan inte leva mer

Jag kan inte göra något

Jag kan inte fortsätta vara en skådespelare

Jag tror inte ens på mig själv längre

Jag vet ingenting


Snälla, säg om jag är korkad eller bara ovanligt djup. 

 
 
Jessika

Jessika

20 april 2007 15:21

Hej Mina!
Du är verkligen inte korkad, du är djup och jättesmart!
/ Jessika :)

http://jessika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 maj 2010 21:08

I'd tell you sad stories of my childhood   Dreams dreams, of when we had just everything dreams of me and you And it seems it seems that i can't shake those memories I wonder if you have the same dreams too   The littelest things they...

Av Anna - 18 februari 2010 19:20

I wanna be forgotten And I don't wanna be reminded You say please don't make this harder No I won't yet   I wanna be beside her She wanna be admired You say please don't make this harder No I won't yet   Oh dear, is it really all ...

Av Anna - 3 augusti 2009 18:01

He left no time to regret Kept his dick wet With his same old safe bet Me and my head high And my tears dry Get on without my guy You went back to what you knew So far removed from all that we went through And I tread a troubled track My odds are sta...

Av Anna - 21 juli 2009 19:38

Suerte que en el sur hayas nacido y que burlemos las distancias Suerte que es haberte conocido y por tramar tierras extrañas yo puedo escalar los andes solo por ir a contar tus lunares contigo celebro y sufro todo mis alegrias y mis males   Sabes que...

Av Anna - 3 juli 2009 20:44

So... so you think you can tell, heaven from hell, blue skies from pain? Can you tell a green field from a cold steel rail? A smile from a veil? Do you think you can tell?   Did they get you to trade your heroes for ghosts? hot ashes for trees, hot a...

Skapa flashcards