Direktlänk till inlägg 17 april 2007

Vem är du?

Av Anna - 17 april 2007 18:08

Vem är du?
Hur tänker du?
Vad tycker du?
Varför skulle jag över huvud taget undra utan anledning?
Varför skulle jag undra om det inte betydde allt?


••••


hm... opoetiskt


Tårar


Nationella provet i engelska gick åt helvete. Det är bara för jävligt, för nu finns det typ inge chans att höja sig. Åtminstone inte om man heter Mina och tror att man är för begåvad för att plugga.

Jag såg ingen Pillow idag, och det fräter sönder min livsglädje. Även om jag har NA. Jag måste liksom ha två alternativ.


Det värsta är att jag är så in i helvete trött hela tiden. Jag blir asflummig när jag är trött. Värsta fjortisstilen får jag också.

De som inte hörde mitt skrik när jag såg att preliminärintagningen till gymnasiet var klar kan inte föreställa sig hur ful och dum och korkad och töntig jag är.


Jag kommer in överallt än så länge

Orkar int bry mig

Orkar inte tänka

Orkar inte förstå att det typp påverkar allting

Jag vill inte vara jag just nu

Jag vill att tiden ska stanna så att jag kan springa omkring med Pillow och NA på en blomsteräng och låtsas vara vacker.

Eller något.

Jag vill i alla fall inte ha det såhär.


<>Efter skolan skulle jag till tandläkaren

<><>Gull-Lillis följde med mig till T-Centralen där jag mötte min moder.
Lillis och jag hade lite diskussioner på vägen dit.

<>Jag vill bara att något ska hända.

<><>Jag klarar inte av att vara artig, väluppfostrad eller sansad över huvud taget

Jag klarar inte att vara som jag tycker att en acceptabel människa ska vara

Jag blir galen

Jag blir galen av att inte få skrika hela tiden

Jag blir galen fast jag skriker

Skriket är det enda som håller mig vid liv

Jag skriker för att jag inte vill tystna

För att om jag tystnar kommer jag vissna och dö


<>Efter tandläkaren skulle jag fika med mamma

<>Mammas ständiga telefonsamtal med sina anställda tog dock död på partystämningen ganska fort

<>Jag fick sitta där och dricka te i min ensamhet

<>Jag känner mig så övergiven ibland

<>Som om jag inte dög åt någon och blev lämnad kvar

<>Ändå har jag den där känslan av att jag på något plan är mycket mer begåvad än alla andra

<>Det är väl det enda som håller igång mig

<>Utan den tanken skulle jag inte orka skrika hela tiden

<>Jag vet egentligen att jag är värdelös, men jag måste lura mig själv

<>annars vissnar jag och dör


<>Den där vissnar och dör-liknelsen lät bra

<>Tyvärr stämmer den inte riktigt in i sammanhanget eftersom jag redan är relativt vissen

<><><>Undrar om blommorna blir extra fjortisaktiga inom sig när de håller på att vissna

<><><>I så fall är jag som en blomma

<><><>En blomma som aldrig var särskilt vacker


<><><>En killes pappa sa en gång till mig att Mina betyder blomma på arabiska och att det är ett vanligt namn där.

<><><>Undrar om han ljög.

<><><>Det lät väldigt bra i alla fall.

Eller, det var något som jag gärna ville indentifiera mig med

VARFÖR?


Nu är jag trött igen.

Dödstrött

Livstrött

Sömnig

Sömnen kommer fånga mig tillslut

Precis som döden


Döden är nog det vackraste som skulle kunna hända mig

Jag är sjuk i huvudet

Och inte stolt

Jag kommer aldrig kunna vara stolt

Bara mallig och skrytsam

Aldrig stolt

För jag är inget att vara stolt över


•••


Det bästa som hände idag var att vi hade valsträning på eftermiddagen. Det var slappt och skönt och man behövde inte använda sin hjärna så mycket.

<>Det blev dock lite pinsam stämning när man skulle dansa med någon främmande person.

<>Jag är ganska dålig på att dansa. Vilket inte gjorde saker och ting bättre.

Ändå var det skönt att göra någonting som man faktiskt borde göra utan att dö av överbelastning i hjärnan.


Jag är troligtvis extremt korkad

<>Det är bara jag som inte lyckas vara glad

<>Det är bara jag som inte står för mina handlingar

<>Det är som att jag är full hela tiden eller något

<>Fast så dåsigt


<>Och så mår jag illa

<>Helt spyfärdig känner jag mig


•••


Imorgon ska jag ha morgonsamling

Jag vill inte ens tänka på skiten

<>Det kommer bli så pinsamt, för det kommer typ vara nästan tomt i klassrummet.

Jag måste typ berätta om mig själv.

Men det är så pinsamt. För jag är så värdelös

Och alla kommer märka det då

För jag kommer inte kunna leda in hela skiten på något annat


Jag orkar inte med folk som bryr sig

Som tror att det blir bättre av att de peppar mig

Jag kommer aldrig klara av något

FATTA DET BARA!


<>Snälla säg inte att jag klarar det

<>Säg inte att det går över

<>Det är som att konstatera hur misslyckad jag är som går under av en sån liten skitsak


<>Imorgon är det Pillow eller döde<>n

<>Möjligen NA också, men det beror på sammanhang.



<> ••••



DÖ DÖ DÖ DÖ


Det är så mycket

Så lite

Så lite som känns som så mycket

Så meningslöst

Så värdelös

blää


jag vill kräkas upp mina inälvor och dö

dö helt tom

utan innehåll

som sanningen


om man skär riktigt djupt så gör det inte ont längre

<>man har ingen känsel på insidan av kroppen

det finns ingen själ

bara hud


men jag vågar inte dö

för jag vågar inte möta sanningen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 maj 2010 21:08

I'd tell you sad stories of my childhood   Dreams dreams, of when we had just everything dreams of me and you And it seems it seems that i can't shake those memories I wonder if you have the same dreams too   The littelest things they...

Av Anna - 18 februari 2010 19:20

I wanna be forgotten And I don't wanna be reminded You say please don't make this harder No I won't yet   I wanna be beside her She wanna be admired You say please don't make this harder No I won't yet   Oh dear, is it really all ...

Av Anna - 3 augusti 2009 18:01

He left no time to regret Kept his dick wet With his same old safe bet Me and my head high And my tears dry Get on without my guy You went back to what you knew So far removed from all that we went through And I tread a troubled track My odds are sta...

Av Anna - 21 juli 2009 19:38

Suerte que en el sur hayas nacido y que burlemos las distancias Suerte que es haberte conocido y por tramar tierras extrañas yo puedo escalar los andes solo por ir a contar tus lunares contigo celebro y sufro todo mis alegrias y mis males   Sabes que...

Av Anna - 3 juli 2009 20:44

So... so you think you can tell, heaven from hell, blue skies from pain? Can you tell a green field from a cold steel rail? A smile from a veil? Do you think you can tell?   Did they get you to trade your heroes for ghosts? hot ashes for trees, hot a...

Skapa flashcards