Alla inlägg under februari 2007

Av Anna - 18 februari 2007 20:56

Det ordspråket lärde jag mej av min syster :D Den var bra. Fast det var en dum gubbe.Jag ändrar utseende på min blogg hela tiden. Det är för att jag alltid får en chock när jag ser hur den ser ut. Jag har inte ärvt min faders känsla för design tydligen.Nu har jag varit inomhus hela dagen och hostat och haft huvudvärk. Men nu börjar det faktiskt kännas bättre.Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt. Det har varit en helt händelselös dag.Om Ellie läser så kan jag bara hälsa att uppedatorn typ kraschade. Så det var därför jag försvann från msn.Jag har kollat lite på simhopp med min moder också. Det var lite intressant. Fast jag höll på och svimma när de skulle stå på händer uppe på den där stället där de hoppar från. Och så var de skitnära att slå i huvet massa gånger. Min syster har spelat sin sista match i serien idag. De mötte Solna, och vann. Så nu vann de sin serie. Det betyder att de får lättare motstånd i slutspelet.Intressant? Antagligen inte.Men jag är stolt i alla fall.Alva har en blogg också. fast hon är inte så aktiv. Har typ skrivit ett inlägg. :DDet var min intressanta dag det.BlääääPMS-kossan är min största fiende, men jag tror att jag har ett övertag.Puss

Av Anna - 18 februari 2007 08:31

Jag är vaken.Alvisen ska ha match. Jag ska inte följa med, men jag är ändå vaken.De väckte mig när de höll på att gå upp. Nu kan jag inte somna om.Jag har ont i huvudet och ganska mycket ont i halsen också. BleeeJag tror jag ska skippa träningen idag. Måste ringa Johanna.Jag får panik för att jag tränar så lite. Nu är jag en såndär ohälsomsam liten skit som blir överviktig och deprimerad. Snyft.Idag ska jag försöka plugga in den där Biologin. Och försöka göra lite matte också. Jag har så jävla mycket kvar.Spanskan kommer gå åt helvete befarar jag. Jag och Vicky har inte haft tid att snacka om det och göra den tillsammans.Igår försökte jag använda en såndär lexikon, men den sög. Så det slutade med att jag ringde min lilla Frida och frågade vad malagueño betydde. Det betyder en person som kommer från Malaga om någon undrar.Så nu kan jag översätta den första meningen i artikeln. :DIgår lärde pappa mig att spela gitarr lite mer. Jag är ganska dålig to be honest. Men träning ger färdighet.Jag börjar bemästra de svenska ordspråken :DPuss

Av Anna - 17 februari 2007 10:57

Nu är det lördagsmorgon.Jag hade tänkt att gå upp tidigt och sätta mig och plugga. Jag hade ju den där planen om att bli värsta snillet. Men det funkade inte.Jag vaknade halv nio av min väckarklocka, men den stängde jag av och låg och drömde i en och en halv timme till.Nu har jag ätit frukost, men inte pluggat. Jag tror jag får skita i det där.Det där ordspråket: "Som man bäddar får man ligga" det stämmer verkligen inte in på mitt liv. Jag är alltid för slö för att fixa det som jag behöver göra, men tillslut så löser det sig ändå. Det är ganska irriterande, för de få gånger när det inte löser sig så blir jag bara så galen.Det är inte Gud som hatar mig. Gud är typ jättesnäll mot mig, men jag sabbar så mycket för mig själv så Gud orkar inte hjälpa till hela tiden.En annan tanke som har slagit mig är att jag kanske är nästa Jesus. Det har ju inte kommit någon profet på ett tag nu. Så det kan ju lika gärna vara jag.Tänk så underbart att vara Guds utvalda. Då skulle man säkert vara lycklig.Gud är ett mysterium.Varför inte bara göra så att allting ont försvinner och så att människor helt enkelt inte kan vara ledsna.Idag ska jag gå på bio med världens bästa Tannaz :D Det kommer bli kul som tusan.Allting annat ska jag glömma.

Av Anna - 16 februari 2007 17:15

Förlåt förlåt förlåt förlåtFörlåtförlåtVärldens finaste vackraste bästaJag är ond, jag vet det.Men jag måste gå nu.Massa kramar till bara dig

Av Anna - 16 februari 2007 16:05

Det bästa:Och så ni lekte när ni var barnoch du stod giv akt med din rygg rak och tog 400 slagSömnen kom, och du som låg så rätt i tidenDomen föll som tårar mot din själSömnen kom, som en åsikt högervridenMen med dollar och yen såg du döden likt ett skämtOch så ni lekte när ni var barnDu förlorar ditt krig och står ensam kvarOch ingen kommer till ditt försvarSå du står giv akt med din rygg rak och tar 400 slagDet blir inte samma sak utan musiken, men ändå.Det vackraste.

Av Anna - 16 februari 2007 15:44

Den här dagen har faktiskt varit riktigt bra. Det är fredag till på köpet. Så nu kan man må bra ett tag.Jag var inte med på gympan. Och istället så satt jag vid sidan med Nina och hade mysigt och dömde en innebandymatch :DJag är en duktig domare. Tycker vissa. Andra inte.Jag pratade även med matteläraren idag, och hon är den bästa. För hon förklarade jättebra för mig. Så nu vet jag precis hur jag ska tänka när jag räknar med grafer och sånt där.Också så pratade jag med Niklas, och det var jättebra. För jag kände mig liksom lite lättad av det också.Jag är kanske inte vacker. Men jag är så jävla smart. Helt otroligt begåvad.Jag tror jag ska bli värsta pluggisen och sluta tänka på något annat än skolan. Det skulle vara skönt. För jag är skitbra i skolan, och då skulle jag typ vara lycklig hela tiden. Och så skulle jag bli typ världsberömd eller något för min smarthet.Fast det behövs inte ens, för jag skulle ju nöja mig med att bara få vara smart hela livet ut.Om jag ansträngde mig skulle jag kunna vara extremt smart. För just nu så anstränger jag mig knappt alls, och ändå är jag skitsmart.Det borde vara underbart att vara så naturligt begåvad som jag är.Allvarligt talat. Jag har skitbra betyg. Typ helt onaturligt bra betyg med tanke på att jag pluggar så lite.Dyrka mig!Jag fryser400 slag är typ den bästa låtenFast inte, fast ändå bra

Av Anna - 15 februari 2007 21:58

Bara att allting är skit och inte värt någotOch så kom jag på en liten dikt eller ngtLåt oss minnasLåt oss leLåt det finnasLåt dem leLåt det gro i varje fröLåt oss minnasLåt oss döFy fanJag tänker inte vara som honAldrig aldrig aldrigJag tänker inte vara som jagJag tänker vara mycket bättreJag tänker vara perfaktMen jag klarar ingetJag vill slå sönder världenoch förlåt för att jag skriver i den här bloggen, men ni får väl skylla er själva om ni läser detJag tappar tråden när jag ska logga in på den andra bloggenDet blir ionte spontant dåJag suger på att skriva när det inte är spontantJag suger på att planeraSom sagt är det inte mycket jag är bra påMen det skiter väl du iJag vill krossa världenSlå sönder alltingFörstöra för alla (framförallt PMS-kossan)Förstöra det som återstår av mitt livBränna ner allt till grunden och antingen börja om eller bara sluta andasSluta andas är det finaste uttrycketJag önskar jag kune arabiskaDet är det coolaste språket och de snyggaste killarnaVilken tönt jag ärVilken störd liten töntFörlåtJag ska inte skriva merJag får väl skriva någon annanstans

Av Anna - 15 februari 2007 20:55

Hela mitt liv bara suger just nu. Världen är ond mot mig och allting bara går utför.Igår grät jag sönder mig själv över en apa till kille som jag inte tänker nämna här.Sen fick jag bacillskräcksanfall och grät mig till sömns för att allting bara kändes så smutsigt.Idag krossade PMS-kossan nr.1 min dröm om en lite trevligare framtid. Plus att några dumma jävlar satt och mobbade mitt tåg när jag åkte hem.VARFÖR GÅR ALLT ÅT HELVETE?!I och för sej har jag gått på bio med Alice och Johanna och suttit och svullat på Pizza Hut. Det var mycket mysigt. Vi diskuterade allt ifrån nazister till Kinderägg och skrämde slag på de andra gästerna.Det hela förvärrades någorlunda av att notan blev ganska mycket högre än vi hade förväntat oss, vilket resulterade i att jag blev skyldig Johanna massa pengar som jag kanske inte kommer kunna betala tillbaka på ett tag. BleeDet sorgligaste var ändå PMS-kossans uttalande. Det kommer inte att lämna mitt huvud på många sömnlösa nätter. :(Kan någon bara komma och säga att allting är ett skämt.Det gör ont i mig. Riktigt ont.Och det är skrämmande. För det var länge sen sist det gjorde ont.Jag tror inte jag pallar den här gången.Jag tror jag kommer ge upp.Och litegrann hoppas jag att jag kommer våga ge upp också.Bara sluta andas.Det beror faktiskt inte bara på PMS-kossan. För jag kände lite illamående redan innan det. PMS-kossan förstärkte bara känslan av meningslöshet.Jag har lust att svälta mig. Men jag har inte den självkontrollen.Är inte det ironiskt?Jag är inte ens bra på att vara deppig.På lördag ska jag på bio med Tannaz och Michaela. Det ska bli supermysigt, för jag har börjat sakna dem rejält. Har inte pratat ordentligt med dem på typ evigheter.bleeNu håller jag på att bryta ihop, så jag tror jag byter till min andra blogg.Puss

Skapa flashcards