Alla inlägg den 4 februari 2007

<3

Av Anna - 4 februari 2007 19:44

It's a God awful small affairTo the girl with the mousey hairBut her mummy is yelling, "No!"And her daddy has told her to goBut her friend is no where to be seenNow she walks through her sunken dreamTo the seats with the clearest viewAnd she's hooked to the silver screenBut the film is sadd'ning boreFor she's lived it ten times or moreShe could spit in the eyes of foolsAs they ask her to focus onSailors, fighting in the dance hallOh man!Look at those cavemen goIt's the freakiest showTake a look at the lawmanBeating up the wrong guyOh man!Wonder if he'll ever knowHe's in the best selling showIs there life on Mars?It's on America's tortured browThat Mickey Mouse has grown up a cowNow the workers have struck for fame'Cause Lennon's on sale againSee the mice in their million hordesFrom Ibiza to the Norfolk BroadsRule Britannia is out of boundsTo my mother, my dog, and clownsBut the film is a sadd'ning bore'Cause I wrote it ten times or moreIt's about to be writ againAs I ask you to focus onSailors, fighting in the dance hallOh man!Look at those cavemen goIt's the freakiest showTake a look at the lawmanBeating up the wrong guyOh man!Wonder if he'll ever knowHe's in the best selling showIs there life on Mars?

Av Anna - 4 februari 2007 17:23

Mina har ont i huvudet och är hostig i halsen :(Det var meningen att det här inlägget bara skulle innehålla självömkan. Men sen när jag loggade in så var det massa söta människor som hade skrivit snälla kommentarer, och då blev jag lycklig(are).Imorgon är det måndag. Jag blir trött bara av att tänka på det.Jag har (som vanligt) inte gjort spanskaläxan. Men den här gången har jag till och med kommit ihåg att jag borde göra den. Så nu måste jag sitta här och ha dåligt samvete för att jag inte orkar göra den.Idag har jag fått massa musik av Ellie-Pellie och Elsinha. Vi har bestämt att vi ska gå på bio på fredag också. Det ska bli mysigt. Hoppas bara inte jag har bokat in något annat då som jag har glömt. För då kanske jag dör litegrann.Min dator retas med mig.När jag skulle lägga in de nya låtarna på min iPod så blev det bara massa krånligheter. Jag nästan dog.Jag måste lära mig att alltid äta innan jag fixar med iTunes. Den här gången var jag hungrig, och det gjorde att jag blev ännu surare när det inte funkade.Stackars lilla Alva fick en rejäl utskällning när hon kom in i rummet för att hämta ett par strumpor. Och jag var väldigt nära att förstöra datoren, iPoden och min nya kamera.Ojojoj, så ointressant :DEn glädjande nyhet var i alla fall att Madde hann med tåget igår. Då slipper jag i alla fall en del av skuldkänslorna.Bläbläblä för nationella proven som vi ska ha på tisdag. Jag kommer göra bort mig totalt!Jag klarar bara inte av att sitta instängd i ett rum med ett tomt papper och vara tvungen att producera något på en förutbestämd tid.Jag kommer ställa mig upp och skrika eller något. Kanske bara skriva någonting helt uselt och sedan inte kunna komma på hur jag ska förbättra det. Det är så det brukar vara.Jag börjar komma fram till att jag inte vill gå i en kommunal skola på gymnasiet. Eftersom de har så traditionella inlärningsmetoder.De har ju typ sånadär prov hela tiden. Och så har man ingen möjlighet att fördjupa sig i saker man tycker låter intressanta.Hoppsan hejsan vilket litet MVG-barn jag låter som :D I alla fall så har jag arbetat upp en liten skräck för kommunala gymnasier. Och det hade väl varit okej om jag hade kommmit på det några veckor tidigare.Men nu är det liksom någon vecka kvar till vi ska vara klara med våran ansökan, och jag har typ bara kommunala gymnasier på min lista.Det här gör mig verkligen galen. Jag har typ inte hittat någon skola som jag verkligen skulle vilja gå i. Inte ens någon som har alldeles för hög poäng, men som verkar bra.Allt verkar bara så dåligt och konstigt och svårt.I L'Estradska ägnar jag typ hela mina dagar åt att driva omkring och göra ingenting. Sitta i caféet och prata med skolmorfar och titta på Pillow.De där lärarna måste vara blinda, för de ger mig bra betyg i alla fall.Jag menar, fatta vilken chock jag kommer få när jag kommer till en kommunal skola där man liksom arbetar effektivt hela lektionerna och bara har korta små raster.Jag kommer DÖ!Usch och bleee.Imorgon ska jag nog ha matte. Eller vad det nu var. Kanske engelska.Vi har blivit indelade i grupper i ämnena igen. Förut fick vi välja vilka lektioner vi skulle gå på. (Det är inte riktigt lika flummigt som det låter, bara nästan).I alla fall så känns det mycket läskigare med grupper. Då blir det mycket mer kontroll liksom.Fast kanske är det bra.Hoppas jag inte har engelska. Då kommer jag bli nervös och bara vara tyst hela tiden.Jag suger på engelska. Fast egentligen är jag bra. Fast ändå är jag dålig. Fast jag kan vara bra. Fast jag brukar vara dålig.Svenskageni :DFörhoppningsvis är det inga läskiga människor i min engelskagrupp. Då kanske jag kan få MVG tillslut. Och komma in på Värmdö. Och så kan det visa sig att Värmdö var en jättebra skola fast den var kommunal, och att jag inte alls ligger efter i skolan och att jag får typ nobelpris eller något.Nu tuggar pappa tuggummi jättehögt, och jag är sur.Jag bör nog avlägsna mig innan det blir världskrig.Puss pussGud så långa och tråkiga inlägg jag skriver :DPuss på Tannaz och Wintzell för era trevliga små kommentarer

Skapa flashcards