Alla inlägg under december 2006

Av Anna - 15 december 2006 22:07

Jag har tränat på gitarr! :-DJag är riktigt duktig på "Another brick in the wall" nu! Jag ska spela den för Johanna på onsdag!Det deprimerar mig att jag typ inte kommer träffa henne förens på onsdag! Ingen Vicky, ingen Johanna. Jag kanske dör.Hoppas jag får vara med Kim! Får jag vara med dig Kim?Nu gråter jag lite för att Pillows ersättare är så snygg.Tack för mig!

Av Anna - 15 december 2006 21:03

Jag har läst Tannaz bloggTannaz är den bästa människan i världenJag orkar inte tänka på om den förra meningen var sann eller inteTannaz är underbar i alla fall!Hon har skrivit två dikter som är mina tankar!Jag dör nuJag dör av lyckaJag vet hur dumt det här måste låta, men ni anar inte hur mycket det betyder för mig. Det betyder att det finns något att leva för. Det betyder att det finns människor (vackra människor) som förstår mig. Det betyder att det säkert finns fler där ute. Det betyder att världen är vacker på vissa ställenDet betyder att jag inte behöver döDet betyder ALLTALLTAAALLT!!!!!!!!!!!!!!!!!Nu börjar jag snart gråtaFör det känns ändå så hopplöstVarför känns det hopplöst?Jag fattar inte varför det känns hopplöst!Jag vill inte känna mig hopplösJag vill ha en kramAv Pillows ersättareHEHEJag säger det aldrig Johanna!Inte till dej heller KIM!!!HahahaTannaz förstod migTannaz är bästJag älskar TannazJag tänker hitta tio miljarder människor som förstår migJag tänker omvända både Pillow och Pillows ersättare så att de också blir som TannazNu blev jag kanske gladNågon har kommenterat min bloggMåste kolla vemTack för att du finns Tannaz!Någon gång ska jag skriva en dikt som du känner igen dig iOm jag kan

Av Anna - 15 december 2006 20:47

Igår lärde pappa mig spela "Another brick in the wall" eller vad den nu heter. På gitarr. Jag blev glad. Jag älskar gitarrer! Det är snyggt och sexigt med gitarrer, och jag tänker verkligen ta mig an projektet att bli gitarrist.Hoppas någon känner för att lära mig, för min familj kommer nog inte reagera alltför positivt om jag för massa oljud i mitt hem.Nu ska jag träna lite :-)Och sjunga.Maybe I end up a Rockstar :-)Superteletubby, för att markera hur mycket jag dyrkar Johanna.

Av Anna - 15 december 2006 19:20

Jag fyller år om exakt en månad. Jag kommer bli världens mest patetiska 16-åring!I alla fall så tänkte jag berätta om min speciella dag nu.Det började med sovmorgon. Någonting som är ytterst ovanligt på vittraskolor (i alla fall L'Estradska), så det var typ lilla julafton utan snö.Nu spelar pappa hög musik. Usch! Jag kommer inte ha några öron kvar imorgon.Åter till dagen.När jag gick hemifrån var det dagsljus. Det gav mig en spännande tanke. Jag har nämligen inte sätt mit hem i dagsljus på flera veckor!Jag han med tåget.När jag kom till skolan fick jag springa till mitt skåp och pressa in min gympapåse (och jackan och skorna, fast säg det inte till någon, för då blir Veronica inte så glad på mig). Jag har kommit på att det är värsta äventyret att ta sig fram till skåpet med sina ytterkläder. Ska någon morgondampig lärare eller administrationstant fånga en eller inte?När jag hade lyckats pressa igen mitt sprängfyllda skåp så sprang jag ner till Musiksalen för att inte hitta någon David där utan en Anastasia som spelade elgittar med förstärkaren på högsta volym. (Jag är som en kärring, hög ljudvolym gör mig lite pissed).Jag fick springa upp till pedagogrummet och hämta David. Han började med att skälla ut mig för att vi borde ha varit där redan vid klockan 09.00, men sedan kom han på att det var någon annan som borde ha varit där vid nio. Så då slutade han vara arg.Jag fick spela orgel när i våran musiksaga. Det kändes ungefär som att cykla :-) Det knepiga med det där är att det kommer bli lite krångligt att byta mellan gitarren och orgeln. Skitsamma.Sedan efter musiken gick jag upp till ansvarsrummet och där fann jag en lite morgonsur Kim. Hon berättade att Niklas var sjuk, men att vi skulle utvärdera veckan. Min utvärdering gick åt helvete eftersom jag inte var på utvärderingshumör. Dessutom hade jag inte planerat.Jag har föresten funnit en ersättare för Pillow, men den här gången tänker jag inte gå och skrika ut vem han är över halva världen. För det kommer bli pinsamt.När jag hade gjort en kort och ganska mystifiserande utvärdering gick jag iväg för att ta reda på vad som skulle hända mig härnäst. Då började det yoga i rummet bredvid vårat rum. Jag blev arg, för jag tycker inte om yoga.Sedan sa Jonas att basketen hade börjat också, men den ville jag inte vara med på, för det var tydligen bara grundgenomgång av reglerna, och dem kan jag ju ganska bra redan om man säger så.Så jag sprang omkring med Tannaz och Michaela ett tag. Sedan övergav jag dem (på ett elakt sätt (jag lovar det var inte meningen)) och följde med Yrsa och Olivia ner i gympasalen för att titta på basketen.Det var ganska självklara regler som de gick igenom, men jag fick ett väldigt lust att spela. Så jag bestämde mig för att vara med i alla fall.Det var roligt. Men jag var dålig. Jag hade inga skor, så jag halkade ganska mycket. Så har jag ju inte tränat på typ en månad heller, så jag kände mig lite konstig också. Anton blockade mig tre gånger. Bajs också!Efter basketen var det Softball turnering. Det var kul. fast jävligt svårt! Kanske berodde det lite på att jag hade strumpor på mig och inga skor, så jag halkade omkring rättså rejält. Men jag ska inte bortförklara det helt, för jag är ingen natural talent på Softball precis.Jag fattar inte hur folk kan dribbla omkring med de där jävla klubborna, jag kunde ju inte ens träffa bolljävlen.Vårat lag förlorade två matcher och åkte ut sedan. Men vi var ganska duktiga ändå tycker jag. Jag stod i mål lite, och det gick faktiskt ganska hyfsat. Jag gjorde två räddningar och släppte in typ tio lätta mål. JAG ÄR ÄNDÅ NÖJD! SÅ DET SÅ!!Efteråt duschade jag, oc sedan satt jag och sov mot Michaelas axel medans pedagogerna mötte vinnarlaget. Pedagogerna vann.Sedan var skoldagen slut, och jag bestämde mig som sagt för att följa med Michaela och Alice till Street.När jag träffade Johanna ville hon också följa med, och the rest is history. As we say in Texas :-)Nu ska vi äta, minis. Säger min moder.Jag misstänker det betyder: -Jag får ett dampanfall om du inte sitter vid matbordet inom tio sekunder.Det betydde det.PussPS. Jag har fått ett STOCKHOLNS KULTURFÖRVALTNING-nyckelband av min pappa. Och ett där det står "Sveriges arkitekter". PS2. Jag älskar att leka med döden

Av Anna - 15 december 2006 19:11

Nu har jag kommit hem. Det har varit en ganska speciell dag, så jag ska nog skriva en lång text om den. Så ingen orkar läsa.Jag var hos Michaela just. Det var verkligen supermysigt, ifall ni inte redan har läst det i Johannas blogg. Jag älskar att umgås med nya konstalationer av människor, och så var det kul att se Michaelas mysiga lägenhet.Egentligen hade vi tänkt gå till Streets julmarknad så att Johanna kunde köpa mer Cannabis-rökelse och jag kunde få lite julklappar inköpta. Men det var inte så öppet när vi kom dit, så jag får åtgärda julklappspaniken i helgen istället.Det var mysigt att umgås med Kim, Alice, Michaela och Johanna i alla fall!En otrevlig grej jag fick reda på nyss är att jag kommer bli tvungen att åka till skolan på måndag fast jag hade kunnat få vara hemma. Detta lilla missöde beror på att vi har våran fucking estet på måndagar.Kanske är det bara trevligt... Man ska ju alltid se saker och ting ifrån den ljusa sidan.Nu ska jag skriva resten i ett nytt inlägg så att det inte ser så långt och avskräckande ut.PussSAAAAKNAR VICKY!!!

Av Anna - 14 december 2006 19:25

Efter tre oseriösa små inlägg tänkte jag göra en liten reflektion om världen, livet och döden. Som en hyllning till Vittras ledning som hade möte på våran skola idag. (Jag träffade Ante där)Jag känner mig nöjd med mitt liv idag. Jag känner att det är helt okej att leva. Inte kul, men helt okej.Det beror på alla små roliga saker som hände mig idag. Typ att jag träffade Ante, att Madde bjöd mig på sin julmiddag och så vidare. Sedan var det några trevliga människor som var tålmodiga nog att lyssna när jag satt och skröt om mina betyg. Det fick mig också att må bra, fast såhär i efterhand så tycker jag lite synd om de små stackarna.Så har jag och Tannaz snackat med någon administrationstant på våran skola om det här med basketlaget. Imorgon ska vi snacka med rektoren på någon paus. Det är bra, för då kan jag inte ägna min lediga tid åt att glo på Pillow.Jag tror att livet är en transportsträcka till något bättre. Någonting som vi måste ta oss igenom, men utan att behöva prestera något. Jag tycker det är en lugnande tanke, och det hjälper mig att kunna njuta av tillvaron eller något.Nu tänker jag på någon som inte är Pillow, och det gör mig glad. Den personen är mycket snällare, tror jag.Lets dream awayErika trodde förresten att jag kunde höja mig i engelska nästa termin!Nu har jag lust att krama massor av olika människor. Synd att de inte är här allihopa.

Av Anna - 14 december 2006 19:22

Min kära vännina Wintzell har skapat sig en liten blogg här på blogggratis.se. Så nu är den här sidan ännu mer invaderad av Vittrabarn :-)HeheheHär är en liten hyllning till Wintz i alla fall. Eftersom vi verkar ha gjort en liten tradtion av att hylla varadnra hela tiden.Kram på dej

Av Anna - 14 december 2006 19:20

Nu är jag på patetiskt humör igen, så jag sitter och skriver massa korta meningslösa inlägg för att komma högre upp än Kim och Johanna på listan över aktiva bloggare.

Ovido - Quiz & Flashcards