Alla inlägg den 25 december 2006

Av Anna - 25 december 2006 20:36

Idag har jag gjort verkligen ingenting. Jag vet att det där inte var någon sammanhängande mening, men det skiter jag faktiskt i, för svenskaläxan är klar.Jo, förresten, jag gjorde faktiskt ett försök att räkna matte. Och att bara komma på den tanken mitt på jullovet borde belönas med bragdguld, tycker jag!Det gick dock åt helvete med matteräknandet eftersom det är så förödande jävla genomtråkigt så man kan nästan trillar av pinn.Istället ägnade jag större delen av dagen (jag vaknade klockan tolv) åt att förbanna min dator.Först hjälpte jag Alva att ladda in musik på hennes nya iPod (hon är till och med ännu mindre tekniskt begåvad än mig, hur det nu är möjligt). Och det gick naturligtvis jättebra.När jag sedan skulle ägna mig åt min egen sket det sig. Orkar inte skriva om allting här, men när det var som jävligast bestämde sig i alla fall Alvas bästis Fanny för att komma och hälsa på. Inget ont om Fanny, men de kan vara någorlunda påfrestande när de är tillsammans de två små liven.Det resulterade i en ännu mer upprörd Mina och inte hjälpte det mig att uppdatera mitt iTunes heller.Tillslut fick pappa rycka in. Medan jag tog en promenad och ringde Elin.Det var faktiskt riktigt uppfriskande.Imorgon ska jag ta och rycka upp mig lite och höra av mig till Johanna och Tannaz.Nu kom mamma in och började skratta för att jag och Alva sitter bredvid varandra i den ena soffan i vardagsrummet med varsin dator i knäet och varsin iPod på hög volym i öronen. Jag tror att båda sjöng med i sina musikar när hon kom in, så det kan ha låtit ganska lustigt.God kväll och god fortsättning(fast jag kommer nog tillbaka imorgon)

Av Anna - 25 december 2006 13:19

Dålig titel. Alla vet väl vilken dag det är. Och om de inte visste så skulle de kunna läsa det på datumet.Jag fick bra julklappar. Skitbra till och med. Men jag blev aldrig sådär barnsligt lycklig över något av det. Även om jag kanske borde ha blivit det.Det gjorde mig ganska stolt ändå. Jag är inte så materialistisk. Jag lever inte för att få så dyra och fina saker som möjligt. Det är något annat som är viktigt för mig.Gemenskap. Förståelse. Kärlek.Jag tror att det är därför jag lever.Nu när jag vaknade i morse var jag ganska deppig. Trots att jag när jag somnade igår var helt tillfreds med mig själv.Jag har inte träffat Johanna ännu. Det måste jag göra snart, annars kommer jag dö. Det är som att jag liksom försvinner lite när jag inte har kompisar omkring mig. Jag tycker visserligen om min familj också, men jag känner mig inte uppskattad av dem. Åtminstone inte alltid. Ibland kan de få mig att må riktigt dåligt.Vi glömde boka min språkresa innan jul också, så den blir typ 2000 kr dyrare nu. Fast det får mamma betala. Jag påminde henne faktiskt. Ändå känns det lite tungt att tänka på det. Och många bäckar små, som de brukar säga. Alla små förluster får mig att känna mig som en värdelös person.Nu ska jag hjälpa Alva att lägga in låtar på hennes nya iPod. Det blir väl till att lyssna ännu mer på Green Day kan man tänka.Nu måste jag gå.

Skapa flashcards