Alla inlägg den 11 december 2006

Av Anna - 11 december 2006 20:35

Håller på och bakar julgodis med mamma och Alva. Det är jättemysigt! Och som tur är så slipper jag julmusiken. För första gången i mitt liv så mår jag faktiskt illa av musik. De där äckliga julsångerna förföljer mig. Både i min egen hjärna och i alla butiker och affärer överallt.Orsaken till att jag övergav köket var 1. Att jag mådde lite illa av allt godis där inne2. Att jag inte orkade hjälpa till3. Att jag hörde en låt på radion som gav mig minnen från mitt patetiska liv och fick mig att må ännu mer illa.Snart kommer mamma bergis ropa tillbaka mig.Innan vi började baka julgodis så snackade jag med min mormor i telefon. Hon är inte lika cool som Johannas mormor, men hon är faktiskt riktigt bra. Det är mysigt att prata med henne ibland.Jag berättade för henne att jag önskar mig en filmkamera i julklapp. Och medans jag pratade om hur kul det skulle vara att få en sån så kom jag på massa saker som jag skulle vilja använda den till.En av idéerna är så genialisk att jag inte vågar skriva om den här eftersom någon av mina skurkaktiga bloggläsare (som om jag hade några) kanske snor min briljanta idé.Jag tror att jag är riktigt bra på att filma och göra film och så. Kanske kommer jag bli regissör! Det känner jag verkligen för! Jag ska bli precis som Sofia Coppola, hon är verkligen min idol! Marie Antoinette är en jättebra film förresten, och såna filmer ska jag regissera när jag blir stor. (efter jag har varit tjock och prinsessa)På eftermiddagen idag kom jag och Kim på några frågor ifall vi skulle ha intagningsprov till självmordsklubben någon gång. De var ganska smarta tyckte jag! Fast Johanna har visserligen inte accepterat dem ännu.Kramar till maffian, självmordsklubben, Tannaz och Alice :-DI miss you Vicky

Av Anna - 11 december 2006 17:49

...kall vare sömn under kummelstenDet är ett citat ur "Sagan om ringen". Vilken liten tönt jag är! Men jag tyckte att det passade lite.Jag har ont i bådde kropp och själ.Den här dagen har varit ganska påfrestande. Jag har varit helt flum eftersom jag typ inte har sovit något i natt. Typ skrattat hysteriskt åt Kim när hon satt och rev sönder Isacs papper. Galet...Ikväll ska jag gå och lägga mig klockan tio :-DJag önskar verkligen att jag hade en filmkamera! Det skulle vara askul att göra ett litet filmprojekt.Efter skolan gick jag och handlade julklappar med Alice, Kim och Tannaz. Det var faktiskt supermysigt. Nu kom jag på att jag måste gå in på Tannaz mammas hemsida.Puss och kram på alla.

Ovido - Quiz & Flashcards