Alla inlägg den 1 december 2006

Av Anna - 1 december 2006 17:09

Det har faktiskt hänt ganska mycket i mitt huvud idag. Så det här inlägget kommer bli ännu längre. Om det går. Till att börja med så är det första December. Så vi hade adventsfika på morgonsamlingen. Jag gick upp en halvtimme tidigare i morse för att åka 410:an med min kära syster, som skulle ha spanska och inte ville åka själv. Det tycker jag att jag borde få bragdmedalj för! Jag har typ försovit mig varje morgon hela veckan för att jag har varit så morgontrött, och så tar jag itu med ett gå-upp-ovanligt-tidigt projekt! Det är inte lite duktigt det. Jag träffade Iman på bussen. Hon höll på att kommaförsent och hade minus två minuter på sig att ta sig från busshållplatsen till klassrummet. Inte bra. Hon tyckte i alla fall att jag borde komma och träna på måndag. Jag måste fundera över saken... När jag kom till Slussen köpte jag en lussebulle som jag åt på morgonsamlingen. Den var god, men enligt Tannaz så hade den tydligen fått dåliga "recensioner" av Metro. Jag brydde mig inte, fast jag kunde inte låta bli att tänka på att lussebullen var lite torr. Efter morgonsamlingen kom dagens andra bragd. Istället för att sätta mig i caféet och flumma bort hela dagen så följde jag med Tannaz och Michaela ner till Esteten. Där tog jag tag i mitt bildprojekt, som jag aldrig hade trott att jag skulle färdigställa. Och det blev riktigt bra! Nu måste jag bara skriva en lång härlig utvärdering om bilden tills på måndag. Suck :( Jag hade gympa idag också. Den var jättekul. Vi hade en slags tävling där man delade upp klassen i lag. Jag älskar sånt! Fast det märktes att jag inte hade tränat på flera veckor. Jag var typ halvdöd efter de två första stationerna :-P Efter skolan följde jag med Johanna och hennes mamma till Öppet Hus på Viktor Rydberg Odenplan och Jarlaplan. Det påminner mig om att jag måste ändra alternativen i min omröstning (som typ ingen har deltagit i). Odenplan verkade ganska tråkig, så efter att vi hade varit där kände jag mig lite tveksam till om jag skulle följa med på den andra också. Men det gjorde jag i alla fall, och det är jag skitnöjd med! Jag tänker lugnt söka till Jarlaplan asså!!! De hade typ en estetisk linje med inriktning samhälle eller vad man ska kalla det. Jag skulle kunna gå teater och ändå läsa vidare till typ psykolog eller något. Great! Dessutom har de en del av undervisningen på engelska, och det kan nog vara nyttigt för mig. Skolan var ganska fin också. Fräsch och sådär. Om musikläraren tycker att jag har hyfsad sångröst (en liten gnista hopp) så ska jag nog söka till musikinriktningen också. De gör nämligen en musikal med alla tre Viktor Rydberg skolorna. Musikalartist är typ mitt drömjobbb. Om jag bara kunde sjunga. Nej, jag måste nog ta tag i det där med konfirmation så jag får Gud på min sida. Fast jag funderar på att konvertera till Islam. Det skulle vara ascoolt att ha sjal! Och Allah är ju typ samma sak som Gud, så om jag får honom med mig istället så kanske jag kan få sångröst i alla fall. För tillfället sitter jag hemma och väntar på att Elin ska ringa. Hon och Elsa ska sova här. Fett mysigt! Vi ska kolla på Idolfinalen också och snacka om all möjlig skit. Myspys, säger jag bara. Det enda som kanske blir lite jobbigt är om vi bestämmer oss för att sova hos Elsa istället, och jag måste åka tåg med min madrass. Men det löser sig förhoppningsvis. Nej, nu ringer jag nog Elin och kollar vart hon har tagit vägen...

Skapa flashcards